Wyszukiwarka
Reklama
Panel użytkownika
Ankieta
Czy abonament Xbox Game Pass powinien być dostępny na innych platformach?

Społeczność





Xbox One - specyfikacja i galeria obrazków
Autor: Marcin Pawłowski   
21.05.2013.
 Microsoft nie pochwalił się dzisiaj bardzo szczegółowymi danymi dotyczącymi „wnętrzności” nowej konsoli. Mamy jednak podstawowe informacje, które powinny wystarczyć zainteresowanym. Na Xbox One składa się 5 miliardów tranzystorów, ośmiordzeniowy procesor, 8GB pamięci RAM (najprawdopodobniej DDR3), dysk twardy o pojemności 500 GB oraz napęd Blu-Ray. Nie zabraknie wbudowanego Wi-Fi, gniazda Ethernet oraz portów USB 3.0. Do telewizora podłączymy się jedynie poprzez HDMI (wyjście i wejście).

Xbox One używa pojedynczego chipa - zawierającego zarówno CPU, jak i GPU - wykonanego autorsko przez firmę AMD w technologii 40nm. Dla porównania, Xboksa 360 napędza trzyrdzeniowy procesor IBM PowerPC 3.2 GHz oraz GPU ATI Xenos (oba chipy w 90nm), a RAM to tylko 512 MB. Dysk twardy i optyczny XO Microsoft miał zaprojektować u siebie. Tego pierwszego nie można będzie wyjąć i wymienić na własną rękę. Przewidziano jednak obsługę zewnętrznych nośników pamięci możliwych do podłączenia do trzech portów USB 3.0.

Konsola jest zawsze gotowa do pracy i uruchomi się błyskawicznie. Korzysta nie z jednego, ale z aż trzech różnych systemów operacyjnych. Obok xboksowego, odpowiadającego za gry, wystąpi także przystosowany Windows (aplikacje, jak Skype) oraz dodatkowy OS, łączący dwa poprzednie w całość. Wszystko po to, by płynnie przechodzić pomiędzy opcjami „growymi” oraz rozrywkowymi. Od multitaskingu jest m.in. „Snap” - funkcja pozwalająca podzielić ekran i jednocześnie wykonywać dwie czynności, jak granie i rozmawianie przez komunikator.

Jak widać, krążące od jakiegoś czasu plotki o „bebechach” w pełni się potwierdziły. Microsoft najwyraźniej uważa, że tyle wystarczy, zwłaszcza że przyszłościowo myśli o chmurze. Deweloperzy z czasem będą mogli zrzucać część danych właśnie tam, zwalniając lokalną moc przerobową urządzenia. Na razie to jednak tylko wizja inżynierów, a nie konkretne rozwiązanie.


Oczywiście usprawniono również zawartość Kinecta, dołączanego do każdego egzemplarza Xbox One (sensor musi być zawsze podłączony do konsoli!). Teraz to kamera 1080P HD w 30 FPS, używająca technologii Time of Flight. Kinect 2.0 jest bardziej precyzyjny, czuły i intuicyjny. Według Microsoftu sensor działa w każdych niemal warunkach oświetleniowych, rozpoznaje już choćby ruch nadgarstka, a dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii izolacji akustycznej wykryje głos użytkownika nawet w hałaśliwym pomieszczeniu.

Bezprzewodowy pad miał w sumie dostać 40 innowacji technicznych i projektowych. Zalicza się do nich zmieniony krzyżak, wkomponowany slot na baterie (nie ma akumulatorka) czy też zamontowanie innych gałek analogowych oraz wibrujących spustów. Według twórców nowy kształt będzie bardziej ergonomiczny. Kontroler od Xboksa 360 oraz inne akcesoria nie zadziałają z Xbox One.

W odróżnieniu od Sony i PlayStation 4, gigant z Redmond od razu pokazał także „pudełko”. Konsola ma tym razem poziomą konstrukcję, utrzymana jest w odcieniu lśniącej czerni i charakteryzuje się skośnymi krawędziami. Sporo przy tym urosła, chociaż dokładnych wymiarów nie podano. Premiera pod koniec 2013 roku.


   






Komentarze

Aby dodać komentarz zaloguj się. Jeśli nie masz konta, załóż je sobie.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze.