Wyszukiwarka
Reklama
Panel użytkownika
Ankieta
Najciekawsza gra wyścigowa tej jesieni?

Społeczność





Wywiad XCN: Battlefield 3
Autor: Jakub Wojajczyk   
30.04.2011.


                                                               Recenzja     Zapowiedź     Poradnik     Galeria      Lista Osiągnięć     Wywiad XCN

Na pytania odpowiada:
Patrick Bach (Executive Producer, DICE)

Biorąc pod uwagę fakt, iż skraca się czas pomiędzy premierami kolejnych gier, jak odpowiedziałbyś na opinie krytyków, którzy twierdzą, że mniej czasu nie sprzyja innowacyjności i promuje produkty powielające znane i utarte schematy?

I tak, i nie. Według mnie jeśli masz klarowną wizję tego, co chcesz osiągnąć oraz pracujesz z doświadczonym zespołem, nic nie stoi na przeszkodzie, aby odnieść sukces. Może to oznaczać, że w pewnych aspektach skorzystasz z dobrze znanych elementów, a w innych stworzysz zupełnie nowe. Nie wszystko musi być kompletnie nowe, aby stworzyć wspaniałe doświadczenie. Można to porównać do przemysłu muzycznego. Nie musisz używać nowopowstałych instrumentów, aby nagrać dobrą piosenkę. Potrzebujesz za to nowych elementów i pomysłu.

W dobie rosnącej popularności trybów multiplayer, a co za tym idzie - twardą konkurencją na rynku, w jaki sposób Battlefield 3 ma zamiar zyskać sympatię graczy?

Battlefield zawsze był mocnym zawodnikiem wśród multiplayerowych FPS-ów. Nie ma powodu, dla którego nie mielibyśmy wyprzedzić konkurencji w tym aspekcie. DICE ma ponad 10-letnie doświadczenie w tego typu grach i większość ludzi odpowiedzialnych za Battlefield 1942 (z 2002 roku) jest dzisiaj członkiem zespołu zajmującego się Battlefield 3. Zawsze staramy się usprawnić formułę Battlefield i nasza nowa gra nie będzie wyjątkiem.


A co z kampanią dla jednego gracza?

Skupiamy się nie tylko na rozgrywce wieloosobowej, ale także staramy się, aby zainteresować grą każdego, bez względu na osobowość, czy nastrój. Gracze „singlowi” również będą mogli świetnie bawić się w multiplayerze, nie przejmując się grą zespołową, czy też innymi graczami.

Co sądzisz o produkcie waszych konkurentów, który będzie miał premierę mniej więcej w tym samym czasie, co Battlefield 3? Czy według ciebie rywalizacja pomiędzy deweloperami jest zdrowa i czy uczycie się na błędach rywali?

Rywalizacja zawsze pomaga nadać odpowiednie tempo. Myślę, że jej zdrowy poziom zmusza cię do ewolucji oraz inspiruje, aby bardziej postarać się o to żeby klient otrzymał lepszy produkt. Najgorsze co może się stać to zastój w ewolucji gier, a tego chcielibyśmy oczywiście uniknąć. Musimy zacząć przenosić się w następną generację FPSów i my postaramy się zrobić pierwszy krok.

Mówi się, że EA chce odebrać koronę Activision jako twórcy najlepszego shootera. Biorąc pod uwagę, że Call of Duty ma się tak dobrze na rynku, jak chcecie przyciągnąć do siebie fanów tej serii?

Z perspektywy dewelopera zawsze staramy się stworzyć najlepszą możliwą grę. Wierzymy, że schemat Battlefielda, ze strzelaniem jako rdzeń oraz dodatkowymi elementami w postaci gry zespołowej, pojazdów i destrukcji, jest krokiem naprzód dla gatunku. Obojętnie czy stworzymy lepszą czy gorszą grę, popchniemy przemysł naprzód, a jest to korzyść zarówno dla graczy, twórców gier oraz branży jako całości. 

Jakie macie plany odnośnie DLC? Kolejny VIP Pass?


Do tej pory zapowiedzieliśmy jedynie „Back to Karkand”, paczkę odnowionych map, broni i pojazdów z Battlefield 2. Jeśli złożysz zamówienie premierowe, wspomniany pakiet otrzymasz bezpłatnie.


Olśniewające materiały z gry pokazane do tej pory są podobno z wersji PC. Kiedy możemy spodziewać się takowych z wersji na konsole? Jakich jeszcze różnic, oprócz tych multiplayerowych, możemy spodziewać?


Naszą filozofią jest nie mówić o rzeczach, których nie możemy udowodnić i tyczy się to również jakości wersji na Xboksa 360. Wszystkie podstawowe elementy (animacja, destrukcja, rendering, dźwięk, itd.) są takie same dla wszystkich platform, więc nie będzie różnic jeśli chodzi o same doświadczenia z gry. Różnić będą się oczywiście niektóre sprawy techniczne, z racji większej pamięci i lepszych kart graficznych dostępnych na PC. Staramy się ulepszyć gatunek FPS jako całość i oczywiście zrobimy to na wszystkich platformach. Patrząc na to, co osiągnęliśmy przy Bad Company 2 w zeszłym roku, wiemy jak robić gry dobrej jakości na wszystkich systemach.

Marka Battlefield zawsze skupiała się wokół rozgrywki wieloosobowej, ale zdecydowaliście się na Bad Company, grę z single playerem, bardziej przyjazną konsolom. Obecnie wygląda na to, że staracie się połączyć oba pomysły. A może obie serie będą rozwijane niezależnie?

Przy Bad Company staraliśmy się nadać tej części własny styl, nieco odmienny od innych Battlefieldów. Mamy nadzieję, że widać to już w zaprezentowanych materiałach z Battlefield 3. Obie serie posiadają oczywiście ten sam rdzeń rozgrywki, natomiast Battlefield 3 będzie miał zdecydowanie inny ton i głębię.

Czy możesz zdradzić jakieś szczegóły na temat ulepszeń żołnierza i modyfikacji broni?

Teraz nie mogę podać konkretnych informacji. Mogę tylko powiedzieć, że na pewno nie będzie ich mniej niż w naszych poprzednich grach.

Dlaczego wprowadziliście limit 24 graczy w konsolowym multiplayerze? Chodzi o braki sprzętowe czy ograniczenia związane z siecią?

Zawsze musimy znaleźć złoty środek pomiędzy liczbą graczy, jakością grafiki, destrukcją, pojazdami, obciążeniem sieci i ogólną jakością rozgrywki. W tym wypadku koncentrujemy się na wszystkich wymienionych elementach i liczba 24 graczy zapewnia nam idealną równowagę. Tak samo było w Bad Company 2 i sądzimy, że wyszło całkiem nieźle. Nadal górujemy pod tym względem w gatunku FPS, z dodatkami w postaci pojazdów i zniszczeń, których próżno szukać u konkurencji. Oczywiście testowaliśmy większy limit, jednak jakość doświadczenia była wtedy trudna do zachowania. Nie boimy się, że ucierpi na tym intensywność walki na konsolach, nawet jeśli zwiększamy liczby na PC.


Base camping był w Bad Company 2 bardzo uciążliwy. Czy w Battlefield uświadczymy „no points in enemy base”? Co z team killami?

Jest to coś, w co bez przerwy się zagłębiamy. Staramy się znaleźć idealną równowagę we wszystkich mapach, trybach gry oraz zestawach wyposażenia, jednak nie mogę zdradzić tutaj dokładnych danych co konkretnie przygotujemy dla Battlefield 3.

Czy możemy spodziewać się wersji demonstracyjnej?

Tak!


Komentarze

Aby dodać komentarz zaloguj się. Jeśli nie masz konta, załóż je sobie.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze.