Wyszukiwarka
Reklama
Panel użytkownika
Ankieta
Najlepsza konferencja E3 2017?

Społeczność





Wywiad XCN: Ben Judd (Bionic Commando: Rearmed)
Autor: Marcin Pawłowski   
26.08.2008.


                                                               Recenzja     Zapowiedź     Poradnik     Galeria      Lista Osiągnięć     Wywiad XCN

 Na pytania odpowiada: Ben Judd (Producer, Bionic Commando Rearmed)

Czemu Bionic Commando Rearmed nie posiada trybu kooperacji przez Xbox Live?

Kiedy rozpoczynaliśmy planowanie gry w ogóle nie braliśmy pod uwagę rozgrywki multiplayer, a nawet myśleliśmy o zawarciu tylko połowy poziomów z oryginału. Produkcja gier jest jednak dość płynna i musisz pójść tam, gdzie cię zaprowadzi jeśli czujesz, że to może się udać. Zakochaliśmy się w tym tytule i wiedzieliśmy, że musimy zrobić ją nawet dłuższą niż w starszej wersji. W połowie prac jeden z głównych programistów dodał drugiego gracza i ludzie w zespole zaczęli widzieć jak świetna jest kooperacja. Niestety BC:R nigdy nie było tworzone z myślą o kodzie sieciowym. Gdybyśmy zdecydowali się zawrzeć tryb online, to nie działałby on dobrze lub zajęłoby nam to dodatkowe 6-10 miesięcy. Nie mogliśmy przecież pozwolić żeby w czasie zabawy pojawiły się jakiekolwiek opóźnienia. Musieliśmy podjąć trudną decyzję i ostatecznie skończyło się na multiplayerze na jednej konsoli. Mam nadzieję, że fani zrozumieją, iż była to jedyna słuszna decyzja.

Mówiło się o ekskluzywnej zawartości w różnych wydaniach gry. Co takiego ma wersja dla Xbox Live Arcade?

Oczywiście Osiągnięcia, ale również pewną specyficzną dla XBLA zawartość, która może także pasować do ogólnej idei Microsoftu związanej ze społecznością graczy. I nie chodzi tutaj o Avatary.

Czy zobaczymy w najbliższej przyszłości jakieś dodatki do gry?

Wszystko zależy do tego, jak dobrze gra sobie poradzi.

Jak oceniasz tę konwersję klasyka?

Kocham ją. Nie chcę pisać peanów na cześć swojej własnej gry, ale to mój pierwszy wyprodukowany tytuł i jestem z niego niezwykle zadowolony. Nie tylko z tego ile ciężkiej pracy włożyło całe studio GRIN, ale również z ostatecznego rezultatu. Liczę, że ludzie dadzą grze szansę.

Jakie są największe różnice i usprawnienia względem oryginału?

Trudne pytanie. Mogę mieć dwie odpowiedzi? Jeśli tak, to najpierw wskazałbym walki z bossami, w których naprawdę trzeba odpowiednio wykorzystywać wzmocnione ramię postaci, by osiągnąć sukces. Czuć atmosferę retro, w pozytywnym znaczeniu. Drugą rzeczą jest fakt, że masz możliwość zmieniania broni w każdym momencie. W oryginale byłeś ograniczony w tej kwestii i mogłeś posługiwać się tylko jedną giwerą na poziom. Przez to najczęściej brało się rakietnicę, ponieważ była najlepsza. Do tego dorzuciliśmy przeciwników, których łatwiej powalić konkretną spluwą - da się szybko przeskoczyć na nią i powalić oponentów.

W jaki sposób rozbudowaliście poziomy ze starszej wersji?

W grze znajdują się cztery nowe miejscówki, a praktycznie każdy z poziomów ma teraz jakiś ukryty pokój/przedmiot/sekcję, którego nie było w oryginale. Znalezienie ich może zająć chwilę, ale trud z pewnością zostanie wynagrodzony.

Co sądzisz o Xbox Live Arcade?

To było dla mnie coś nowego, ale Microsoft przygotował naprawdę dobrą usługę i był bardzo pomocny w trakcie produkcji.
 
Skąd wziął się pomysł wznowienia Bionic Commando?

W mojej opinii zabawa ręką głównego bohatera była innowacyjna w swoich czasach i chciałem zaprezentować ją dzisiejszym graczom. Do tego miałem zamiar rzucić nieco światła na gry 2D.

Możesz zdradzić nam nieco więcej na temat współpracy Bionic Commando: Rearmed z szykowanym Bionic Commando 3D?

Proste. Kupując obie gry możesz grać w stroju z odświeżonego klasyka w wersji 3D. Poza tym zbierając trudne do odnalezienia przedmioty w BC:R odblokujesz nowe bronie i sekcje w sklepowym wydaniu.

Czy w grze znajdą się jakieś nowe utwory muzyczne?

Większość z nich to odnowione wersje oryginalnych melodii. Jest jednak całkiem nowy i specjalny kawałek, pochodzący z innej gry Capcom.


Jak blisko Rearmed ma do oryginału? Czy czuliście, że czegoś po prostu nie można zmienić?

Nie mogliśmy zmienić mechanizmu huśtania oraz sterowania. Nie należy poprawiać czegoś perfekcyjnego, mimo że powstało 20 lat temu. Musieliśmy za to zmodyfikować fabułę, bo była już nieco przestarzała. Wiedzieliśmy również, że trzeba poprawić bossów, bo byli trochę nudni oraz przerobić system broni (wywalenie limitu jednej giwery na poziom).

Możesz powiedzieć coś o konkursie polegającym na zaprojektowaniu własnego pomieszczenia z wyzwaniami?

Skorzystaliśmy z naszej strony internetowej, by porozmawiać z fanami i stworzyć prawdziwą społeczność. Część miłośników gry jest naprawdę kreatywna, więc daliśmy im szansę na stworzenie własnego pokoju. Muszę przyznać, że dostaliśmy mnóstwo interesujących zgłoszeń - widać, że spędzono nad nimi sporo czasu. Cieszę się, że pozwoliliśmy odwiedzającym portal wpłynąć w jakimś stopniu na produkcję.

Jak wygląda rozgrywka w kooperacji na podzielonym ekranie?

Mamy kilka rodzajów split-screena: pionowy (dla telewizorów SD), poziomy (dla odbiorników HD) oraz specjalną mieszankę obu - obraz rozdziela się różnie, zależnie od rozbudowania jakiejś sekcji poziomu. Zazwyczaj jednak gra się na całym ekranie, zostaje podzielony dopiero gdy jedna z osób odejdzie gdzieś dalej.

Czy gra zmienia się nieco w kooperacji?

Tak, jesteśmy zmęczeni zwykłym zwiększaniem pasków energii przeciwników w trybach kooperacji.  To nie jest kreatywne. W BC:R najbardziej widoczne zmiany widać w trakcie walki z bossami - naprawdę trzeba współpracować, by ich powalić.

W jaki sposób gracze mogą pomagać sobie w kooperacji? Zawarliście jakieś specjalne ruchy?

Niestety nie. W pewnym momencie mieliśmy atak, który mogły przeprowadzić dwie osoby, ale psuł on rozgrywkę i musieliśmy go usunąć.

Jak funkcjonuje czteroosobowy tryb multiplayer?

Jest czymś na wzór Smash Brothers z huśtaniem się na rękach. Złap silną broń, dogoń swojego przeciwnika i zdejmij go. Jeśli on pierwszy dorwie się do dobrej giwery, to spróbuj go wymanewrować swoją ręką o specjalnych umiejętnościach.

Czym kierowaliście się przy wymyślaniu Osiągnięć?

Staraliśmy się je odpowiednio rozłożyć. Możesz zdobyć cztery przy zwykłym przejściu gry, następne cztery są dla prawdziwych maniaków. Ostatnie z kolei są nagrodami za zrobienie czegoś dziwnego. Moim ulubionym jest ten za pokonanie areny bez dotykania szlamu. Jeśli grałeś w starą wersję, to z pewnością kojarzysz poziom, o którym mowa.

Capcom jest ostatnio dość aktywny i wskrzesza swoje starsze produkcje. Czego możemy spodziewać się dalej?

Wiem co ja bym chciał zrobić, ale to inna historia na późniejszą rozmowę.

Dziękujemy za poświęcony czas!



Komentarze

Aby dodać komentarz zaloguj się. Jeśli nie masz konta, załóż je sobie.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze.