Wyszukiwarka
Reklama
Panel użytkownika
Ankieta
Czy zamierzasz kupić Playerunknown's Battlegrounds?

Społeczność





Wywiad XCN: Bulletstorm
Autor: Jakub Wojajczyk   
12.02.2011.


                                                               Recenzja     Zapowiedź     Poradnik     Galeria      Lista Osiągnięć     Wywiad XCN
 
Na pytania odpowiada: Adrian Chmielarz (Creative Director, People Can Fly)

Czy możliwa jest gra w trybie kooperacji (poprzez Xbox Live)?

Jest do tego specjalny tryb, zwany Anarchia. To nasza własna wizja zabawy w Hordę z Gears of War: samo przetrwanie fal to nie wszystko, musisz także zdobyć konkretną liczbę Skill Points w każdej fali. Możesz robić to samotnie lub maksymalnie z trzema przyjaciółmi (łącznie do czterech graczy jednocześnie).

W trybie Anarchy jest dużo nowych Skillshotów - unikalnych dla kooperacji, unikalnych dla mapy, itp. Co więcej, ulubione kombinacje mogą być wykonywane w formie zespołowej. Na przykład kiedy w trybie Single Player gracz wykopuje przeciwnika w przepaść, otrzymuje Zawrót Głowy. W trybie Anarchia możemy kopnąć przeciwnika w stronę innego gracza, a wtedy on kopie nieszczęśnika w przepaść - w ten sposób otrzymujemy Drużynowy Zawrót Głowy. Każdy, kto brał w nim udział dostaje dodatkowe punkty!


Opowiedz nam trochę o postaciach…

W grze mamy sześciu głównych bohaterów: oddział Dead Echo i jego lidera Graysona Hunta oraz ich wrogów - generała Victora Sarrano i jego najlepszą zabójczynię Trishkę Novak. Co najlepsze, to fakt, że Dead Echo pracowali dla Sarrano przez wiele lat, zostali zdradzeni, zbuntowali się, zaatakowali statek Sarrano i rozbili się na pobliskiej planecie… a teraz muszą współpracować z Sarrano i Trishką jeśli chcą opuścić tę planetę w jednym kawałku

…i świecie Bulletstorm.

Jedną warstwą fabuły jest zemsta Dead Echo, a drugą tajemnica planety, na której rozbijają się bohaterowie. Wydaje się ona pięknym miejscem, rajem dla turystów, jednak jest kompletnie opuszczona. Nie licząc oczywiście hord mutantów przemierzających ulice. Zatem stało się tu coś okropnego i naszym zadaniem będzie rozwikłać tę tajemnicę.

Dlaczego nie zdecydowaliście się na implementację zwykłego multiplayera w Bulletstorm? Może próbowaliście, ale system Skillshotów nie sprawdził się w trybach deathmatchowych?

System Skillshotów spisuje się bardzo dobrze we wszystkich trzech głównych trybach gry: Single Player, Echo i Anarchy, jednak byłby kłopotliwy w trybie versus. Dla przykładu, jedną z naszych flagowych broni jest Korbacz. Owijasz łańcuch z dwoma granatami wokół przeciwnika i masz sześć sekund, aby zrobić z nim co chcesz zanim ładunki wybuchną. Bardzo ekscytujące w Single Playerze, ale wyobraź sobie, że to TY jesteś gościem, wokół którego owinięty jest ten łańcuch. Bycie bezradnym przez sześć sekund wydawałoby się wiecznością w multiplayerze.

Stwierdziliśmy, że jeżeli ktoś posiada silnego ducha rywalizacji, to może zagrać w trybie Echo, który skupia się na najlepszych wynikach i w którym grasz przeciwko przyjaciołom oraz reszcie świata, ale nie bezpośrednio. Poza tym kim jesteśmy by mówić, że nie możesz być najlepszy w swojej drużynie w trybie Anarchii i otrzymać najfajniejsze nagrody, aby to udowodnić?

Ile broni jest w grze? Czy można dostosowywać je do własnych upodobań?

Nie ujawniliśmy jeszcze dokładnego numeru, ale ciekawym faktem jest, że ile broni by nie było, tak naprawdę jest ich dwa razy więcej. Jak to możliwe? Otóż każda broń zawiera coś, co nazywamy Charged Shot, który nie jest tylko alternatywnym rodzajem strzału, ale kompletnie nową funkcjonalnością. Na przykład Wyjec jest wielkim rewolwerem z sześcioma nabojami w komorze, jednak gdy go naładujesz strzela flarą, która jest w stanie zdetonować przeciwników lub przynajmniej ich podpalić. Każda broń, za wyjątkiem mini-guna, posiada coś takiego i mam nadzieję, że ludziom spodoba się ten pomysł. Charged Ammo zabiera punkty, ale kiedy zastosujesz taki naładowany strzał przeciwnicy umierają mnogo i w najlepszy możliwy sposób.

Czy Bulletstorm doczeka się DLC, a jeśli tak, to czego możemy się spodziewać?

Najpierw poczekajmy do premiery, ok? Ale oczywiście zamierzamy wspierać grę w każdy możliwy sposób, więc myślę, że nie będziecie w tej kwestii rozczarowani.


Jaki jest Twój ulubiony Skillshot? Ile jest ich w grze?

W grze jest co najmniej 135 Skillshotów. Moim ulubionym jest BURN. Może i nie ma chwytliwej nazwy, ale jest nader satysfakcjonujący. Robi się go poprzez Charged Shot z Bonedustera, naszego czterolufowego shotguna, i im więcej przeciwników nim zabijesz, tym więcej zdobywasz punktów. To świetne uczucie kiedy ściągasz naraz czterech przeciwników jednym strzałem i zdobywasz masę punktów w tym samym czasie.

Wielu deweloperów mówi o kombinacji GPU i RAM Xboksa 360 jako o mocniejszym odpowiedniku tej z PS3. Czy masz takie samo wrażenie?

Parę lat temu odpowiedziałbym inaczej, ale teraz większość deweloperów poznało już obie konsole i może uzyskać podobne rezultaty na każdej z nich. Czy zauważyłeś, że mamy coraz więcej gier, które wyglądają identycznie bez względu na platformę?

Dla mnie obecnie moc konsoli nie powinna być mierzona jej teoretyczną mocą obliczeniową, czy czymś podobnym, ale kilkoma innymi, prostszymi pytaniami. Którą usługę preferujesz: Xbox Live czy PSN? Który pad bardziej Ci odpowiada? Czy gry, które lubisz są dostępne na wybranej przez Ciebie konsoli? Czy Twoja konsola daje Ci coś, co jest dla Ciebie bardzo ważne, a druga konsola tego nie ma? Tego typu rzeczy.

Minęło pięć lat odkąd Xbox 360 pojawił się na rynku… Czy sądzisz, że sprzęt ogranicza Cię w tym, co chciałbyś robić?

Tak, aczkolwiek każdy deweloper na świecie ZAWSZE Ci to powie, bez względu na wszystko. Moglibyśmy mieć i 128 GB RAMu, a i tak nie byłaby to wystarczająca ilość.

A tak na serio, tworzenie gier na Xboksa 360 to bardzo przyjemne uczucie. Jak można zauważyć, w przypadku tytułów na wyłączność, jak Halo lub Gears of War, czy multiplatformowych jak Bulletstorm, jakość jest na tyle wysoka, aby nie czuć presji następnej generacji. Ludzie lubią tę obecną i myślę, że mamy nadal wiele możliwości do eksploracji.

Daj nam numerki. Bronie? Mapy? Skillshoty? Długość trwania kampanii?

Nie, nie, ponad 135, trochę więcej niż można by spodziewać się po FPSie.

Co było inspiracją dla skillowych killi w Bulletstorm?

Winię za to graczy.

Chodzi o to, że początkowo taki system nie był planowany. Wiedzieliśmy, że chcemy mieć coś, co ktoś opisał jako „sandboxowa walka”, gdzie „piaskiem” są wrogowie, a twoje bronie to wiaderka i łopatki.

Kiedy do tego doszliśmy, zauważyliśmy, że ludzie przeznaczają na przeciwników więcej czasu, aniżeli byłoby to potrzebne. Zamiast po prostu zabić gościa i iść naprzód, kopali go, przyciągali z powrotem, znowu kopali, przyciągali i dopiero wtedy zabijali. Takie żywe yo-yo. I wtedy pomyśleliśmy: „Chwileczkę… A gdyby tak nazwać te zwariowane kille i nagradzać graczy dostępem do fajnych ulepszeń i dodatków?” I tak narodził się ten system.

Czego mogą oczekiwać gracze po trybie single player i czy będzie można włączyć boty w trybie offline?

Single Player jest od początku do końca wielką, "rollercoasterową" przygodą. W samych pierwszych piętnastu minutach zmieniasz lokację więcej niż trzy razy. Chcieliśmy by gra była odpowiednikiem wakacyjnego filmu akcji. Myślę, że kampania zaskoczy pewną grupę ludzi. I nie chodzi tu tylko o przekleństwa.

A co do botów, można powiedzieć, że są one dostępne w trybie Echo.


Ile będzie trybów multiplayer i czy możemy spodziewać się jakichś oryginalnych pomysłów?

Bulletstorm to trójnogi potwór: Kampania SP, Echo i Anarchy. Moglibyśmy stworzyć więcej trybów, ale stwierdziliśmy, że te są najfajniejsze i to właśnie na nich się skupiliśmy. Jest tyle do zrobienia w każdym z nich… Jeśli ktoś poważnie podchodzi do nabijania punktów w Echo, czekają go tygodnie, a nawet miesiące czystego gameplay’u.

Jak możemy wydać punkty zarobione poprzez robienie Skillshotów?

Od czasu do czasu podłączysz się do czegoś, co nazywamy Dropkitem. Możesz tam kupić różne rzeczy, sprawdzić postęp w Skillshotach lub sprawdzić zabawne statystyki. Najistotniejsza jest jednak opcja kupowania. Wydajesz swoje ciężko zarobione punkty na amunicję, bronie oraz ulepszenia i rzeczy do odblokowania do nich. Jest to miejsce, w którym szykujesz swoją strategię na następne minuty gry: "Czy wydać wszystko na amunicję czy może odblokować coś fajnego?"


Komentarze

Aby dodać komentarz zaloguj się. Jeśli nie masz konta, załóż je sobie.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze.