Wyszukiwarka
Reklama
Panel użytkownika
Ankieta
Czy zamierzasz kupić Playerunknown's Battlegrounds?

Społeczność





Wywiad XCN: Chris Lewis (o obniżce ceny)
Autor: Marcin Pawłowski   
11.03.2008.


                                                               Recenzja     Zapowiedź     Poradnik      Galeria     Lista Osiągnięć     Wywiad

 Na pytania odpowiada: Chris Lewis (Regional Vice President, Xbox Europe)

Czemu właśnie teraz zdecydowaliście się na obniżkę ceny konsoli?


Jeszcze na długo przed premierą Xboksa 360 mieliśmy dokładny plan, który zakładał osiągnięcie kilku kluczowych rzeczy w Europie. W tej chwili nasza biblioteka gier oraz możliwości jakie oferujemy dostarczają rozrywkę szerokiej grupie odbiorców. Świetnie, że udało nam się osiągnąć nasze cele, robiąc z Xboksa 360 produkt dla mas. Dlatego też to idealna pora, by zmniejszyć sugerowaną cenę detaliczną.

Historia uczy również, że kwota €199/£159 – a tyle wynosi cena za wersję Arcade – to punkt, który rozpoczyna prawdziwy wzrost grupy klientów. Nowa cena sprowadzi więcej osób do rodziny Xboksa 360. Przykładowo PS2 zawdzięcza 79% swojego ogólnego wyniku obniżeniu ceny do takiego pułapu. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym ruchem i jestem pewny, że wielu nowych ludzi zauważy, że Xbox 360 jest właśnie dla nich.

W ciągu kilku ostatnich miesięcy widzieliśmy naprawdę dobrą sprzedaż PS3 oraz Wii – chcecie podgonić te platformy obniżając cenę?

Absolutnie nie. Jak już wspomniałem, nowa cena to część naszej strategii, polegającej na udostępnieniu gier i rozrywki w jakości HD szerszej publiczności. Dajemy szansę większej liczbie ludzi do sprawdzenia Xboksa 360.

Powiedz nam coś więcej na temat tej strategii.

Na początku chcieliśmy skupić się na prawdziwych graczach i poszerzyć rynek. Myślę, że wykonaliśmy dobrą pracę w tej kwestii, o czym świadczy liczba gier przypadających na jedną osobę (siedem) czy wielka popularność Xbox Live. Wydaje mi się również, że Xbox 360 oferuje coś dla każdego. Mamy wielkie tytuły jak GTAIV, BioShock, Halo 3, ale też Scene it? oraz Guitar Hero, a poza tym całą infrastrukturę Xbox Live Arcade. Osoby z UK, Irlandii, Francji i Niemiec mają także dostęp do filmów z Video Marketplace.

Jak według Ciebie Xbox 360 radzi sobie z konkurencją PS3 oraz Wii?

Kiedyś już to powiedziałem i jestem gotowy powtórzyć – jeśli ktoś z naszych konkurentów zaoferowałby mi zamianę miejsce, powiedziałbym nie. Nie neguję tego, że rywalizacja jest mocna, ale do końca wyścigu jeszcze długa droga. Jesteśmy pewni, że mamy zwycięską strategię, a nowa cena to część tego planu.

Jak wiele Xboksów 360 chcecie sprzedać przed końcem roku fiskalnego w czerwcu?

Nie podajemy żadnych planów na ten temat z kilku ważnych powodów. Mogę jednak powiedzieć, że Microsoft niedawno informował o przyniesieniu zysków przez Entertainment and Devices Division w pierwszym kwartale, głównie dzięki konsoli Xbox 360 i oprogramowaniu. Mamy świetną historię do opowiedzenia na temat sukcesu Xboksa 360 – obecnie ponad 17.7 milionów konsol zostało sprzedanych, a Xbox Live posiada ponad 10 milionów użytkowników. Najbardziej interesujące jest jednak to, że liczba gier przypadających na jedną konsolę wynosi siedem. To prawdziwy rekord i wiele mówi na temat jakości oferowanych tytułów.

Mówiłeś o poszerzaniu grona odbiorców. Czy to realistyczny cel i jak chcecie go osiągnąć?

Mamy największą kolekcję gier w kategorii wiekowej „3+” - w sumie ponad 150. Chcemy mieć pewność, że bez względu na to kim jesteś, ile masz lat oraz gdzie mieszkasz, świetnie bawisz się na Xboksie 360. Myślę, że uda nam się to zrobić.

Na jakie gry czekasz w 2008 roku?

Oh, jest ich tak dużo! Wspaniale jest móc spojrzeć na nadchodzące gry, zwłaszcza na następne części serii GTA, Resident Evil czy sportowe tytuły jak FIFA albo Pro Evo. Poza tym Xbox 360 będzie jedyną platformą, na której zagrasz w dwa ekskluzywne epizody do GTAIV.

Warto też wspomnieć o kolejnych odsłonach popularnych gier, które są dostępne wyłącznie na Xboksie 360. Gears of War 2 pojawi się w tym roku, wraz z Ninja Gaiden 2 i Fable 2. Z pewnością będzie to świetny rok.

Jestem też bardzo podekscytowany planami o XNA. Dajemy ludziom szansę na zrobienie własnych gier i dzielenie się nimi ze społecznością Xbox Live. Wierzę, że XNA da posiadaczom konsoli jeszcze więcej możliwości.

Słyszeliśmy o ogromnym wzroście liczby użytkowników Xbox Live w okresie świątecznym. Jak wielu jest użytkowników teraz?

Obecnie zarejestrowanych jest 10 milionów osób w 26 krajach [liczone rejestracje, nie miejsce logowania – przyp. red.]. Przewidywaliśmy przekroczyć tę barierę w czerwcu tego roku, ale udało nam się to aż sześć miesięcy przed czasem! Z tych 10 milionów trzy czwarte stanowią mężczyźni, a jedną czwartą kobiety - nowych osób codziennie przybywa. Jestem zadowolony, że znacznie wzrosła liczba użytkowników płci żeńskiej. To kolejny znak, że jesteśmy na dobrej drodze w dodawaniu kolejnych opcji i usług, jak Xbox Live Arcade, Video Marketplace. Oczywiście nie można zapomnieć o odpowiedniej bibliotece gier - dla mężczyzn, kobiet, dzieci i dorosłych.

Dziękujemy za poświęcony czas!


Komentarze

Aby dodać komentarz zaloguj się. Jeśli nie masz konta, załóż je sobie.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze.