Wyszukiwarka
Reklama
Panel użytkownika
Ankieta
Najlepsza konferencja E3 2017?

Społeczność





Wywiad XCN: Chris Lewis (o przedłużonej gwarancji)
Autor: Michał Bartczak   
17.07.2007.

Pytania i odpowiedzi na temat nowych warunków gwarancji Xboksa dla XCN (Xbox Community Network).
Wywiad z: Chrisem Lewisem, Vice President Regionów Europejskich, Wschodnich i Afrykańskich.

XCN: Co dokładnie pokrywa nowa gwarancja?
Chris Lewis: W tej chwili w Europie Xbox 360 jest pokryty roczną gwarancją producenta, ale mimo to w większości krajów mamy dwuletnią gwarancję sprzedawcy. Gdy się skończy, pobierana jest opłata za naprawę konsoli (105 Euro + podatek), a sama gwarancja przedłużana jest o kolejny rok. Po wprowadzonych zmianach wychodzi na to, że gwarancja trwa trzy lata i żadne opłaty naprawcze za typowe usterki sygnalizowane trzema czerwonymi diodami nie są pobierane.
 
XCN: W jakim celu to robicie?
Chris Lewis: Przez ostatnie kilka miesięcy, wzrosła ilość konsol oddawanych do serwisu. Do większego stopnia niż możemy sobie na to pozwolić. Po dokładniejszym przyjrzeniu się temu zjawisku i następujących po tym testach, zauważyliśmy kilka czynników które mogą powodować ogólne usterki sprzętu sygnalizowane trzema czerwonymi diodami. Usprawniliśmy już nasze konsole, aby temu zapobiec. Teraz, poprzez oferowanie przedłużonej trzyletniej gwarancji, chcemy pokazać że Microsoft ponosi odpowiedzialność za swoje produkty, by zapewnić użytkownikom pozytywne wrażenia z użytkowania Xboksa.

XCN: Jak nowa polityka ma się do Europy?

Chris Lewis: Nowa polityka jest międzynarodowa i tyczy się każdego europejskiego kraju.

XCN: Kiedy nowa gwarancja będzie dostępna w Europie?

Chris Lewis: Nasza nowa polityka jest wprowadzana do biur obsługi klienta na całym świecie, przez co może minąć trochę czasu zanim zostanie ona w pełni dostępna. Chciałbym podziękować europejskim użytkownikom Xboksa 360 za cierpliwość do czasu kiedy wszystko się ustatkuje..

XCN: Więc powinienem zgłosić na gwarancję konsolę kiedy twierdzę, że niedługo pojawią się trzy czerwone diody?
Chris Lewis: Trzyletnia gwarancja jest ściśle powiązana z ogólnymi usterkami sprzętowymi, zgłaszanymi przez trzy czerwone diody. Nie ma potrzeby zgłaszania swojej konsoli na gwarancję kiedy działa bezproblemowo, jednak w momencie kiedy Twoja konsola sprawia jakieś problemy, powinieneś to zgłosić.

XCN: Czy to znaczy, że powinienem się spodziewać tego, że moja konsola będzie przechodziła przez tego typu problemy nawet jeżeli działa teraz bezawaryjnie?

Chris Lewis: Nie, większość właścicieli konsol nigdy nie przechodzi przez problemy związane z ich Xboksami 360. Powtarzam, jeżeli masz jakieś problemy ze swoją konsolą, zgłoś to nam.

XCN: Czy nowa polityka dotyczy także innych problemów sprzętowych takich jak głośny napęd DVD lub porysowane płyty?

Chris Lewis: Trzyletnia gwarancja pokrywa jedynie problemy związane z trzema czerwonymi diodami. Wątpliwe, aby napęd DVD wpływał na fakt pojawienia się trzech czerwonych diod, ale pokryte jest to zwykłą gwarancją na konsolę.

XCN: Czy podjęcie kroków ku przedłużeniu gwarancji jest przyznanie racji temu, że są problemy z konsolami?
Chris Lewis: Nie, większość użytkowników Xboksa 360 przeżywa wspaniałe chwile ze swoimi konsolami. Podejmujemy takie kroki, ponieważ ponosimy odpowiedzialność, aby wszyscy nasi klienci mogli doświadczyć pozytywnych doznań z racji obcowania z naszym produktem. Przyjrzeliśmy się bliżej problemowi i zauważyliśmy kilka czynników, które mogą powodować ogólne usterki sygnalizowane trzema czerwonymi diodami i usprawniliśmy już nasze konsole, by temu zapobiec.

XCN: Jak długo trwa naprawa Xboksa 360?

Chris Lewis: W zależności od tego jak daleko mieszkasz od naszych serwisów, zazwyczaj trwa to od 2 do 4 tygodni. Z racji nowej polityki, przewidujemy zwiększoną liczbę zgłoszeń gwarancyjnych, więc czas naprawy może się wydłużyć. Ponownie chciałbym podziękować europejskim użytkownikom Xboksa 360, których konsole są naprawiane za ich cierpliwość.

XCN: Dlaczego dopiero teraz przyznajecie, że problem naprawdę istnieje?
Chris Lewis: To dość skomplikowana sprawa. Przetestowanie wszystkiego i wykluczenie pewnych możliwości zajęło nam trochę czasu. Po tym jak więcej konsol wpłynęło na rynek, mogliśmy lepiej zidentyfikować problem.

XCN: Z kim powinienem się skontaktować jeżeli mam inne pytania?

Chris Lewis: Twoje lokalne biura obsługi klienta będą potrafiły Ci pomóc, jednak proszę o zrozumienie faktu, że w tej chwili otrzymujemy więcej zgłoszeń niż zazwyczaj. Informacje o biurach obsługi znajdziesz na www.xbox.com.

Dziękuję za poświęcony czas Chris!


Komentarze

Aby dodać komentarz zaloguj się. Jeśli nie masz konta, załóż je sobie.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze.