Wyszukiwarka
Reklama
Panel użytkownika
Ankieta
Najlepsze odsłony Call of Duty tworzy:

Społeczność





Dead Rising - 7 Day Survivor
Autor: PomezZ   
04.03.2007.
 

                                                               Recenzja     Zapowiedź     Poradnik     Galeria     Lista Osiągnięć     Wywiad XCN

Poradnik Dead Rising - 7 Day Survivor

 
Poniższy tekst nie będzie dokładnym opisem przejścia trybu Infinity. Jest to raczej zbiór wskazówek i uwag, które powinny pomóc co ambitniejszym graczom zdobyć najtrudniejszego achievemeta w Dead Rising.

Akt I – Informacje wstępne

Dla formalności zacznę jednak od podstaw czyli krótko nakreślę o co chodzi w infinity mode.

W trybie tym zadaniem gracza jest nie pozwolić Frankowi zginąć przez siedem dni czasu gry.
Nie byłoby w tym zapewne nic trudnego gdyby nie dwa (właściwie trzy, ale o tym później w akcie szóstym, który radzę przeczytać PRZED ROZPOCZĘCIEM zabawy) czynniki:
1. Energia bohatera przez cały czas maleje.
2. Nie można sejwować.

Pierwszy aspekt nie byłby może tak bardzo uciążliwy gdyby nie to, iż ilość jedzenia znajdującego się w centrum handlowym została mocno ograniczona i nie respawnuje się.

Brak możliwości zapisu gry zmusza nas z kolei do ciągłego siedzenia przy konsoli, co w tym wypadku oznacza przynajmniej 14 godzin grania (1 dzień w grze = 2 godziny czasu rzeczywistego) + Loadingi. Razem coś koło 14 i pół godziny.

Na obydwie niedogodności można jednak znaleźć sposób. Podstawą okazuje się dobre przygotowanie. I nie mam na myśli tylko i wyłącznie osiągnięcia 50 levelu głównego bohatera.

Akt II – Przygotowania

1)    Frank MUSI mieć osiągnięty 50 level doświadczenia. Masz wtedy 12 kwadratów energii, a także 12 miejsc na przedmioty.
2)    Niezbędne jest posiadanie Real Mega Bustera ( broń odblokujesz zdobywając Achievement  „Zombie Genocider”.) Broń ta jest niezastąpiona na bossów wszelkiej maści.
3)    Musisz znać rozmieszczenie trzech książek podwyższających wartość jedzenia: Heath 1 ( The sinister read na Entrance plaza-lokal nr E201) podnosi wartość żarcia o 50%, health 2(Sir Book-a-lot na Wonderland Plaza lokal nrW204) podnosi wartość żarcia o 50%, i absolutnie najważniejsza pozycja – Survival znajdująca się w celi obok sklepu z narzędziami ogrodniczymi (nr L1), w którym walczyłeś z Cliffem (weteran wojny w Wietnamie próbujący pokroić Cię maczetą ). Książka ta podnosi wartość jedzenia o 100%.       

ABSOLUTNIE KONECZNE JEST POSIADANIE ICH WSZYSTKICH.

Dzięki nim wartość żarcia podskoczy do 200% i np. jedno jabłko podniesie Ci aż 6 kwadratów życia.
4)    Przygotowania nie obejmują jednak tylko samej gry. Dlatego też wskazane jest znalezienie sobie dobrej książki, mocna kawa, przygotowanie kilku płyt z lubianą muzyką i sprawa najważniejsza STOPER, BUDZIK nazwij to jak chcesz - ważne jest abyś mógł nastawić go na 18 minut aby przypomniał Ci, że masz wrócić do konsoli...  Zaskoczony? Musisz wiedzieć, że w tym trybie tak na dobrą sprawę grania jest naprawdę mało. Czas w końcu wyjaśnić.

Akt III – Jak wygląda rozgrywka?

Najpierw kilka słów o matematyce w grze. Jak już czytałeś jeden dzień w grze to około dwóch godzin realnych. Czas zająć się Frankiem i jego zdrowiem. A z tym najlepiej nie jest ponieważ :

- Posiada w sumie 12 kwadratów życia.
- Co około 95sekund znika mu jeden kwadracik życia
- daje nam to razem około 20 minut zanim bohater padnie z wycieńczenia
-  łatwo obliczyć, że w ciągu jednego dnia Frank straci 6 pełnych pasków życia.

Zmusza nas to do ciągłego poszukiwania jedzenia. Przynajmniej dopóki nie poznasz rozmieszczenia wszystkich przedmiotów. A to zaraz poznasz ponieważ je rozpisałem.

Co robić aby przetrwać?

Cały patent polega na tym, aby mieć przy sobie żarcie, najlepiej to podwyższające zdrowie na full (menu rozpisze w następnym akcie), znaleźć sobie jakąś bezpieczną lokację (najlepiej zamykany sklep) znieść tam całe żarcie z okolicy i CZEKAĆ aż Frankowi życie zejdzie do jednego kwadratu. Potem należy obserwować pasek staminy (w normalnym trybie jest to pasek doświadczenia i rośnie, tutaj maleje), a kiedy ten spadnie do około ¼ należy coś zjeść tak, aby Frank miał pełen zapas energii. Teraz nastawiasz stoper/budzik na 18 minut i zabierasz się za czytanie/przeglądanie stron w necie/ jedzenie/palenie. Robisz co tylko chcesz, ale tak byś wrócił po tych 18 minutach, by w odpowiednim momencie znowu napełnić brzuch Franka. I tak w kółko. Przez 14 godzin. Oczywiście sytuacja ograniczonej żywności zmusza Cię, abyś co jakiś czas zmienił lokal.


Akt IV -  Rozmieszczenie jedzenia i jego wartość kaloryczna


Napiszę tu jedynie numer lokalu i jakie pożywienie możesz w nim znaleźć.:

Al FRESCA PLAZA
 
A101 3X ORANGE JUICE
A108 1XMILK 3X PIE
A103 1X COCKIES
A1041X MILK
A106 1X COCKIES

Food court    
E103 4X WINE
E102 2X ZUCICHNI
E101 2XCORN, 1XBAGIETKA,1XMILK, 1XJOGURT

+pierwszego dnia Carlito zostawia 1X DOBRZE WYPIECZONY STEK, 1X SNACK, 1X JOGURT.

Entrance Plaza
E214 1XAPPLE, 1X JOGURT
E204 1X SNACK
Na dole przy ławkach przy których pierwszy raz spotykasz doktora (sam początek gry) znajdziesz 1X ORANGE JUICE
E217 1X ORANGE JUICE

Movieland

SKLEPIK 2X SNACK, 1X COFFE CREAMER
SALA 2  1X COFFE CREAMER, 1X PIE
SALA 3    ---- I  I -------               , 1X BAGIETKA    
SALA 5 1X CABBAGE

North Plaza

L2 1X APPLE, 1 X JAPANISE ROD.
Obok N101 2X WINE
Na południowy wschód od N117 1X COFFE CREAMER , 1X MELON
N117 1X MILK

Paradise Plaza

P202 2X PIE, 2X ORANGE JUICE
P104 1XORANGE JUICE, 2X BAGIETKA
P113 1X ORANGE JUICE

Meat processing area

W pomieszczeniu z Entrance tunnel key 1X MILK
W pomieszczeniu
Oprócz tego przy dwóch ciężarówkach znajduje się mleko, ale niestety nie pamiętam przy których :). Nie ma to jednak znaczenia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to nie będziesz musiał nawet schodzić do podziemi.

Wonderland Plaza

W208 1X JOGURT, 1XSNACK
W205 1X APPLE

Wartości jedzenia po podniesieniu do 200% (konieczne jest posiadanie wszystkich trzech książek ) !!!

Przedmioty podnoszące życie na full:

Well done steak
Milk
Orange juice
Coffe creamer
Wine
Pizza

Przedmioty podnoszące 6 kwadratów życia:
Jogurt
Melon
Apple
Orange

Reszta przedmiotów podnosi 3 kwadraty.

Warto odnotować, że pierwszego dnia na głównym Placu znajduje się trzech snajperów. Każdy z nich zostawia Pizze, melona i ciasteczka.

Apropo psychopatów. Podczas gry spotkałem ich niewielu. Gdzie i kiedy ich spotykałem zaznaczę w opisie.

Jeszcze mała uwaga na temat nadgniłych klientów centrum. Do czasu zdobycia piły Adama staraj się zmniejszyć do MINIMUM kontakt z nimi. Jeśli nie jest to konieczne, to nie walcz. Omijaj śmierdzieli z daleka i pamiętaj, że jeśli koło nich przebiegasz i o żadnego się nie zatrzymasz to na 99% między nimi przebiegniesz. Jeśli jest za gęsto toruj sobie drogę z odległości przy pomocy Real Mega Bustera ( RMB ).


AKT V – Danie główne, czyli jak nic nie robić, aby achievementa zdobyć


Nie trzymaj się tego opisu dokładnie. Jest to tylko sugestia jak JA grałem, aby zdobyć tego achievementa. Wystarczy, że o danej godzinie pobiegniesz inną niż ja ścieżką i możesz spotkać innego psychopatę bądź cywila - mówiłem, że oni teraz też Cię atakują? No to teraz mówię. Przeważnie zostawiają po sobie jeden przedmiot podnoszący staminę o 3 kwadraty. Uważam jednak, że ich obecność jest mało istotna i należy się z nimi rozprawić szybciutko przy pomocy RMB.


Dzień 1

Zaczynasz w Security Room. Łap szybko RMB i wyjdź na Entrance Plaza. Twoim absolutnym priorytetem jest teraz zdobyć książki health 1 i survivor. Leć do E201 i bierz książkę. Jak pewnie zauważyłeś na pierwszym piętrze E. Plaza kręci się Paul- piroman. Koniecznie rozwal go z duuużej odległości. Nie żałuj pocisków do RMB. Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to nie odbierze Ci on nic energii. Teraz zbierz żarcie które zostawił ( Well done..., i Orange juice ) i dymaj na dach. Tam zabij Otisa i zabierz surowe mięsko. Zostaw RMB na dachu i z Security Room weź następny, po czym przez Entrance Plaza biegnij do Al Fresca i dalej do Food Court. Zabij Carlito i zbierz żarcie (well done, snack, jogurt). Usmaż jeszcze surowe mięso od Otisa w piekarniku i wybiegnij na główny plac. Olej na razie snajperów. Są na czerwonym daszku w północno wschodniej części placu i biegnij do North Plaza po książkę Survivor (100% do żarcia). Zamknij się w celi w której ją znalazłeś. Jeśli wszystko Ci się udało to powinieneś mieć ze sobą 3x well done stek, jeden sok pomarańczowy (UWAGA RADZĘ NOSIĆ GO JUŻ DO KOŃCA TRYBU W KIESZENI - tak na wszelki wypadek), snacki oraz jogurt. Tak jest, czas na dłużej tu przycumować. Książki które teraz masz (razem 150 %) sprawiają, że upieczone mięso odnawia Ci całą energię. Zjedz po kolei wszystkie trzy steki (godzinka minęła jeszcze trzynaście :D). Kiedy zjesz ostatni stek biegnij do Wonderland Plaza i weź trzecią książkę z W204. Użyj skrótu w damskiej toalecie i przejdź do Paradise Plaza. Czas na snajperów. Taktyka podobna jak na Paula. Wychyl się trochę za murek a kiedy tylko zauważysz ikonę z imieniem pierwszego z nich, przyceluj i wal bez opamiętania, nie żałując przy tym amunicji. Załatw tak wszystkich. Teraz zbierz tyle żarcia ile możesz udźwignąć z tego co wypuścili, i wskakuj na daszek, na którym stali. Nie przejmuj się tym czego nie wziąłeś. Będzie spokojnie leżało na ziemi. Zjedz trzy pizze, trzy pomarańcze i trzy paczki ciastek. Uwaga, pod koniec dnia pierwszego na Wonderland pojawi się ADAM. Koniecznie się tam udaj i zabierz jego broń. Tutaj pojawia się pewien problem. A mianowicie kiedy grałem pierwszy raz zostawił mi on jedzenie i piłę. Kiedy natomiast robiłem drugie podejście to dostałem od niego dwie piły i żadnego pożywienia. W każdym razie uważam, że jedna piła całkowicie Ci wystarczy. Musisz tylko zaopatrzyć się w trzy książki: na wonderland znajdziesz Criminal Biography, skrótem idź do księgarni na Paradise i zgarnij jeszcze dwie: Engineering i Entertainment. Piła zyskała na wytrzymałości do tego stopnia, że bez problemu dotrwa do końca trybu. Pod warunkiem oczywiście, że nie będziesz kroił wszystkich zombiaków na drodze.
W ten sposób powinien minąć Ci dzień pierwszy.

Dzień 2

Zacznij od wizyty na Entrance Plaza. Pozbieraj wszystkie znajdujące  się tu przedmioty do żarcia w jedno, bezpieczne miejsce. Proponuje sklep z bronią na pierwszym piętrze. Zamknij się i zajmij się sobą. Kiedy skończy się jedzenie proponuję udać się do Paradise. Powinieneś spotkać Kenta -psychopatę. Uważaj ma pistolet i robi upierdliwe uniki. Przyczaj się w jakimś sklepie, a kiedy będzie podchodził zrób użytek z RMB. O ile dobrze pamiętam zostawi po sobie dwa pełnowartościowe posiłki. Schowaj się w jakimś sklepie. Znów masz 40 minut luzu (znaczy się 2x po 18 minut, pamiętaj o stoperze!). Czas na wizytę w kinie. Jeśli wszystko się zgadza, to nie powinieneś napotkać tu jeszcze żadnego psychola. Ewentualnie jakiegoś cywila, ale wiesz co z nim zrobić. Ponownie znieś całe żarcie do którejś z sal kinowych i kontroluj stoper. Jeśli się nie pomyliłem to w ten sposób powinieneś dotrwać do dnia trzeciego.

***Podobno dnia drugiego panoszy się w North Plaza Izabella na motorze. Ja jej wtedy nie spotkałem. Radzę jednak zachować czujność ponieważ może ona napsuć sporo krwi. Pojawi się tu znowu dnia szóstego (na 100% prawie mnie babsko rozjechało)***

Dzień 3

Zacznij od North plaza i idź do sklepu z bronią (N127) powinien znajdować się tam Cletus – kolejny psychol. Zabij go z RMB i skonsumuj to co zostawił (wypieczone mięsko + wino).
W tym momencie mam lekkie zaćmienie pamięci. Wiem, że trafiłem na Food Court gdzie grasował Steven, jeszcze jeden psychol. On także zostawił po sobie dwa pełnowartościowe posiłki. Czyli robimy sobie kolejny przystanek. Kiedy skończy się zaopatrzenie wyruszamy na Paradise Plaza i znosimy całe jedzenie jakie tam znajdziemy do kawiarni na pierwszym piętrze. Wchodzimy za ladę i jemy. Na wszelki wypadek usuń wszystkie zombiaki znajdujące się w pobliżu bufetu. W ten sposób powinniśmy dotrwać przynajmniej do połowy dnia czwartego.

***Mała uwaga. Trzeciego dnia w Entrance Plaza pojawia się Carlito z armatą na słonie. Radzę unikać tego obszaru, ponieważ potrafi on napsuć sporo krwi. Nadziałem się na niego zupełnie nieświadomie i prawie przypłaciłem to życiem. Uratował mnie sok, który nosiłem w kieszeni od początku gry. O ile możne przebiec przez Entrance w drodze z Paradise do Al Fresca i vice versa , to odradzam wchodzenie na piętro. Zwłaszcza, że nie ma tam już nic do jedzenia***


Dzień 4 i 5

Jeśli do tej pory udawało Ci się robić wszystko, tak jak jest w opisie to powinieneś mieć nie ruszone jedzenie w Al.Fresca Plaza i Food Court. Jedzenia w każdej z tych lokacji, wystarczy na jeden dzień.. Masz zatem dwa dni w zapasie. Kiedy ja rozpoczynałem biesiadowanie w Al Fresca stuknął mi Achievement za 5 dni. Zacznijmy więc od tej lokacji. Znieś całe jedzenie do siłowni. Tam jesteś bezpieczny. Przetrwaj  cały 5 dzień. Kiedy skończysz wszystkie zapasy idź do Food Court.

Dzień 6

Całkowicie bezpieczny jest tutaj balkon, na którym był Carlito w dniu pierwszym. Jako, że jestem leniwy zadowoliłem się „bufetem” przy którym stały cztery butelki wina.  Standardowo zabij wszystkich nadgniłych biedaków szwędających się w pobliżu,  przenieś tam całe jedzenie z lokacji i  biesiaduj, aż skończysz wszystko co masz pod ręką.

Ja w tym momencie gry miałem na liczniku 6 dni i 22 godziny, pełny pasek energii oraz awaryjną butlę z sokiem pomarańczowym. Udałem się do North Plaza, do celi w której spędziłem swój pierwszy postój. Okazuje się, że pojawiła się tam Izabella na motocyklu.
Jeśli udało Ci się mieć czas i stan inwentarza podobny do mnie, to zamknij się w celi i olej babsztyla. Zajmiesz się nią kiedy dostaniesz Achievementa.

Jeśli zjadłeś już wszystko z Al Freca i z Food Cort, a w dalszym ciągu brakuje Ci kilku/kilkunastu godzin to pamiętaj, że na North Plaza powinno być wystarczająco dużo jedzenia, abyś dotrwał do końca dnia szóstego. Ewentualnie możesz zjechać do podziemi i udać się do masarni. Są tam dwa kartony mleka. Po tunelach kręci się carlito w furgonetce.
RMB i po sprwie. Dobrze działa też piła. Z tego co pamiętam zostawia on po sobie całkiem sporo jedzenia. Mam jednak nadzieję, że nie będziesz musiał schodzić do podziemi.

To tyle. Powodzenia i cierpliwości. Ja przeczytałem całą Cyfrową Twierdzę.

Akt VI – nowela o zawieszaniu się gry, czyli Bill masz wpier^&%

Jeśli podczas grania w DR nigdy nie ujrzałeś na ekranie komunikatu, że płyta jest nie czytelna to spokojnie daruj sobie czytanie tych wypocin. Jesteś wybrańcem. Nie istniejesz. Jeśli natomiast miałeś te doprowadzające do furii komunikaty i co za tym idzie zwiechy konsoli to zapraszam do lektury.

Muszę przyznać, że na mojej konsoli gra lubiła zwiesić się bez żadnego powodu. Ot po prostu słyszę, że laser zaczyna „tykać” i mam po grze. Moja płytka z grą znajdowała się w stanie IDEALNYM. Nie miałem pojęcia co mogło być nie tak. Po wielu rozmowach z innymi graczami stwierdziłem, że nie jestem w moim problemie osamotniony, Nasłuchałem się różnych teorii co do przyczyn tego stanu rzeczy. Że się buffor zapycha, że konsola/zasilacz przegrzewa, że płyty są źle tłoczone, że następują spadki napięcia, że dashboard powoduje zwiechy.
Aby zrobić 7 DNI zamierzałem pożyczyć konsolę od kumpla. Myślałem, że na mojej zadanie jest nie wykonalne. Bo hipotetyczna sytuacja, w której pod koniec dnia 4 konsola odmawia posłuszeństwa raczej potrafi wyprowadzić z równowagi prawda?

Ostatecznie udało mi się jednak rozegrać to na moim XO. Oto co poczyniłem:
-Zrobiłem konsoli i zasilaczowi absolutnie dużo miejsca, aby miały czym oddychać
-Odłączyłem się od sieci. Dosłownie, wyciągnąłem wtyczkę z konsoli*
-W gniazdku elektrycznym pozostawiłem jedynie XO, telewizor i zestaw grający. Oraz oczywiście lampkę nocną, co bym miał przy czym czytać (świeca odpada podobno wzrok się psuje)
-Nie wchodziłem do dasha podczas gry

* - jeśli chcesz aby twój wynik został zapisany w rankingach to przed śmiercią połącz się z Livem. W przeciwnym wypadku tak jak ja, zdobędziesz Achievementy, ale twój wynik nie zostanie zapisany. Absurd po prostu.

Jeszcze raz życzę powodzenia i oby twoja konsola Cię nie zawiodła. Ja po tym maratonie swoją wprost ubóstwiam.


Komentarze

Aby dodać komentarz zaloguj się. Jeśli nie masz konta, załóż je sobie.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze.